Chia citrónovo - kokosové ´´muffiny´´...

...

´´Muffiny´´ preto, lebo ten názov je podľa mňa dosť zavádzajúci a ak by niekto čakal, že si upečie a vychutná typické muffiny, bol by veľmi sklamaný. No a to predsa nechcem ;). Priznám sa, sama som bola prekvapená, keď som ich ešte teplé prvýkrát ochutnala a nevedela som sa rozhodnúť, či mi chutia alebo nie. To, že jednoznačne áno, som zistila až na druhý deň, keď sa všetky chute prepojili a mne zachutili tak, že som ich nejedela iba na raňajky, ale jeden aj po obede ako taký malý dezert ( odporúčam teda vydržať a dať im šancu :) ). Nepridáva sa do nich žiadna múka, iba kokos a vločky, takže sú veľmi jemné ( ani si nevšimnete ako a zmizne polovica plechu :) ) a vďaka kokosovému mlieku sú aj neskutočne vláčne. A tú citrónovú chuť a vôňu opíšem slovami len veľmi ťažko, takže nezostáva nič iné, iba ich vyskúšať upiecť... :)

Recept ( 12 ks ):
1 šálka kokosovej múky ( strúhaný kokos )
1/2 šálky ovsenej múky ( mletých ovsených vločiek )
1/4 ČL sódy bikarbóny
2 PL chia semienok 
1 ČL kokosového oleja
1/2 šálky kokosového mlieka + 1/2 šálky vody 
3 vajíčka
5 PL javorového sirupu ( medu, agáve... )
2 PL citrónovej šťavy
kôra z jedného citróna

  • V mise zmiešame kokosovú a ovsenú múku, sódu bikarbónu a chia semienka. V druhej mise premiešame roztopený kokosový olej spolu s kokosovým mliekom, vodou, vajíčkami, javorovým sirupom a citrónovou šťavou. 
  • Tekutú zmes prilejeme ku kokosovej zmesi a poriadne premiešame.
  • Pridáme nastrúhanú kôru z citróna a ešte raz premiešame.  
  • Hotovým cestom naplníme papierové košíčky ( do 3/4 ) a pečieme v rúre vyhriatej na 180 stupňov, približne 30 až 35 minút.


Inšpiráciu som našla na blogu LivingHealthyWithChocolate, kam pravidelne chodím slintať nad všetkými tými čokoládovými dobrotami a už dlhšie som sa chystala niektorú z nich vyskúšať. Paradoxne som si vybrala tieto nečokoládové muffiny :)... 

5 komentárov:

  1. Vypadají moc dobře! :) muffiny si dělám ráda s sebou do školy nebo na cesty, jsou praktické.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Presne tak, preto ich aj tak rada pečiem, navyše je veľa veľa variácií, sladké, slané, takže sa dajú dobre obmieňať a nikdy to nie je to isté :)

      Odstrániť
  2. Ďakujem za ponuku, rada sa pridám :)

    OdpovedaťOdstrániť

 

About

... jednoducho o všetkom, čo ma baví...

Followers