Bochníčky...



Z času na čas sa stáva, že ráno na klasickú ovsenú kašu chuť nemám, na lievance a palacinky už vôbec nie a iba miska musli s jogurtom by mi nestačila. Jednoducho ráno, kedy neviem, čo by som jedla ( a len vymýšľam :) ). Je však niečo, čo by som mohla jesť naozaj kedykoľvek a čo sa mi nikdy neomrzí - pečivo. A najlepšie čerstvo upečené pečivo. To je ale dosť veľký problém, keďže nikdy neviem, kedy sa zobudím s takouto náladou. Vstávať skôr kvôli príprave cesta teda nehrozí a na to, že by som mala čakať na raňajky radšej nechcem ani pomyslieť. A práve preto som sa tento naozaj zložitý problém pokúsila vyriešiť týmito jednoduchými bochníčkami ( a dúfala som, že sa vydaria a neskončím predsa len s miskou vločiek :) ). 

Recept:

2 sálky múky ( ja som použila 1 celozrnnej pšeničnej a 1 celozrnnej špaldovej )
4 ČL trstinového cukru
1 balenie prášku do pečiva
1/4 ČL soli
citrónová kôra
1 šálka ( 250 g ) bieleho jogurtu 
sezam na posypanie
( škorica, sušené ovocie, čokoláda, orechy )
  • Rúru predhrejeme na 220 stupňov a plech vyložíme papierom na pečenie.
  • Múku, cukor, prášok do pečiva, soľ a citrónovú kôru premiešame. Pridáme jogurt ( kto chce, môže teraz pridať aj škoricu, prípadne sušené ovocie, či orechy ) a vypracujeme hustejšie, mierne lepivé cesto.  
  • Na plech s papierom na pečenie pomocou lyžice vytvarujeme menšie bochníčky ( vyšlo mi 8 kusov ), ktoré posypeme sezamom. 
  • Pečieme vo vyhriatej rúre 15 minút.


Z výsledku som bola naozaj nadšená. Bochníčky sú chutné, vďaka jogurtu jemné a navyše, extra rýchle. Nie, naozaj nepreháňam, do pol hodinky sú hotové skvelé raňajky ( aj keď nasypať do misky vločky a zaliať ich mliekom by bolo nepochybne rýchlejšie... Ale tak prečo nevyskúšať aj niečo iné  ... :) )...



6 komentárov:

  1. Vyzerajú úžasne! :) Tiež som robila takéto bochníčky s veľmi podobným receptom, ale tvoje vyzerajú lepšie no :D Ja dávam prednosť ráno kaši a tu by som nevymenila za nič, ale máš pravdu, že čerstvé pečivo je skutočne vynikajúce :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :-) S tým receptom veľa nenavymýšľaš, keď tam idú naozaj len tie základné suroviny, tak veľmi odlišné nebudú :) A určite áno, kaša je základ, zbožňujem ju, ale niekedy malá zmena neuškodí...a hlavne teraz cez skúškové keď mám dosť času, tak si rána spríjemňujem pečením :-)

      Odstrániť
  2. Mňam, hned bych si dala, miluju čerstvé pečivo :-) Určitě vyzkouším :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. ta jsou naprosto úžasné, roztomilé :)

    OdpovedaťOdstrániť

 

About

... jednoducho o všetkom, čo ma baví...

Followers