Cícerovo- čokoládové muffiny...


Alebo cícerový pokus číslo dva :)... 

Prednedávnom sa mi do rúk dostala originál cícerová múka a keďže na muffinoch sa nedá predsa nič pokaziť ( no to určite :) ), bola moja voľba čo s ňou, jasná. Ale chyba... Vyzerali zvláštne a tá chuť... Aj napriek poriadnej dávke kakaa ( a tým teda väčšinou rozhodne nešetrím :) ) bola cítiťcharakteristická chuť cíceru, ktorý mám inak veľmi rada a neprekáža mi. Naozaj to nebolo nič, čo by som si chcela upiecť znovu. Keď som ale pred niekoľkými dňami uvidela tento recept na fazuľový chlebíček  ( skvelý blog :) ), vedela som, že ho musím určite vyskúšať. Fazuľu som však doma nemala, tak som si recept trošku upravila a vyskúšala ho s cícerom ( strukovina ako strukovina :) ). Dúfala som, že výsledok bude tento krát lepší ako pri prvom pokuse. A naozaj sa to podarilo...až tak, že by bola škoda sa o to nepodeliť... :)

Recept na 12 ks:
100 g cíceru ( v suchom stave )
2 vajcia ( alebo 3 menšie )
1väčšia PL medu
šťava z 1 pomaranča
kôra z 1 pomaranča
5 ČL kakaa
1 ČL prášku do pečiva
štipka soli
nasekaná čokoláda ( čím kvalitnejšia, tým lepšie, ja som mala 75% )
  • Cicer cez noc namočíme do vody, ráno ju zlejeme, zalejeme čerstvou a uvaríme. Uvarený cícer prepláchneme pod studenou vodou a nasypeme do misy. 
  • Pridáme vajcia, med, šťavu a kôru z pomaranča, kakao, prášok do pečiva a soľ. 
  • Všetko spolu poriadne premixujeme ( mne sa osvedčil ponorný mixér ). 
  • Cesto ( je dosť tekuté ) nalejeme do formičiek, posypeme nasekanou čokoládou a pečieme vo vyhriatej rúre na 180 stupňov asi 25 minút.  
Tá čokoládová vôňa už pri pečení bola jednoducho úžasná. A keď som muffiny ochutnala, mala som naozaj čo robiť, aby som ich nezjedla hneď všetky. Cesto je veľmi jemné, vláčne, nadýchané s jemne horkou čokoládovou chuťou. Trošku mi tak pripomína čokoládovú penu ( aj keď sa jej v recepte použije iba minimálne množstvo ). Takže kto vyskúša, určite neoľutuje :)... 

... Ehm, a keby som to nevedela, nespoznám, že je v nich cícer :)... 


4 komentárov:

  1. Mnam ! , vypada to skvele

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Trochu nezvyklý recept, vypadají božsky:))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vďaka :-) Ja som mu veľkú šancu nedávala kvôli tomu cíceru, ale nakoniec som bola nadšená :-)

      Odstrániť

 

About

... jednoducho o všetkom, čo ma baví...

Followers