Sladký ovsený chlebík s mrkvou a datlami...



Vždy, keď sa trochu ochladí, začne aspoň mierne mrznúť, ešte k tomu aj poletujú prvé snehové vločky a počasie teda pripomína skôr zimu ako jeseň, hodila by som najradšej všetky povinnosti za hlavu, na nič nemyslela a len piekla, zdobila dom, piekla, chodila na varené vínko, piekla a užívala si tú krásnu atmosféru... Jednoducho, zimu a pravdaže aj Vianoce zbožňujem, je to moje najobľúbenejšie obdobie v roku a vždy sa na to všetko teším ako malé dieťa už od leta. A tak, keď som cez víkend rozmýšľala čo by som upiekla ( a doma mi naznačili, že na medovníky je predsa len trochu skoro ), rozhodla som sa práve pre tento chlebík z ovsených vločiek. Pridala som do neho škoricu, badián, muškátový oriešok, nové korenie a naozaj, v celom dome bola krásna vôňa ako pri vianočnom pečení a ja som bola spokojná ( ehm, niekedy som taká skromná a stačí mi naozaj málo )... :)

Recept:
2 mrkvy 
2 šálky ovsených vločiek
1/2 šálky pohánkových vločiek ( alebo nepomletých ovsených )
1 prášok do pečiva
2 vajíčka
2 PL medu
1 šálka mlieka
2 PL palmového oleja
2 hrste orechov
8 - 10 ks datlí
1 ČL škorice, 1/4 ČL muškátového orieška, 1/2 ČL mletého badiánu, 1/4 ČL mletého nového korenia
  • Mrkvu očistíme a do väčšej misy na jemno nastrúhame.
  • Ovsené vločky ( 2 šálky ) pomelieme na múku a nasypeme k mrkve. Pridáme pohánkové vločky, prášok do pečiva, vajcia, med, mlieko a olej. Vymiešame hustejšie cesto.
  • Orechy nasekáme, datle pokrájame na menšie kúsky, pridáme do cesta spolu so škoricou, muškátovým orieškom, badiánom a novým korením. Dobre premiešame.
  • Rúru si predhrejeme na 170 - 180 stupňov, formu na chlebík vymastíme trochou oleja a vysypeme kokosom. Cesto vylejeme do formy a pečieme. Mne to trvalo približne 60- 70 min, treba vyskúšať. Metóda pomocou špajdle mi bola teraz na nič, lebo sa mi cesto na ňu stále trošku lepilo, pritom upečený už určite bol. Jednoducho, keď sa na povrchu vytvorí kôrka a na dotyk je bochník pevný a odlepuje sa od okrajov formy, je čas vytiahnuť ho z rúry :).    

( Inšpirovala som sa touto ovsenou bábovkou, namiesto múky som dala pohánkové vločky, cukor som nahradila medom, pridala orechy, datle a korenie - ale skúšala som aj originálny recept a chutil tiež všetkým :). )

 

Už keď sa chlebík piekol a cítila som tú úžasnú vôňu, nevedela som sa dočkať, kedy ochutnám. A naozaj, chutil rovnako skvelo, ako aj voňal. A hlavne, zmizol rýchlosťou blesku, tak sa asi naozaj vydaril, jednoznačne odporúčam vyskúšať :)...    

Raňajky - s bielym jogurtom a banánom...

... špaldovou kávou a zeleným čajom...

Krásny deň :-)... L


2 komentárov:

  1. MŇAM! Babička mě dozásobovala datlemi, tak v blízké době zkusím! :)

    OdpovedaťOdstrániť

 

About

... jednoducho o všetkom, čo ma baví...

Followers