Kokosovo- Mrkvový Koláč...



Korpus:
2 a 1/3 šálky múky ( ja som použila pšeničnú celozrnnú )
1 ČL prášku do pečiva
1 ČL sódy bikarbóny
1 a 1/2 ČL škorice ( ale škorice nikdy nie je dosť, takže kľudne aj viac ;-) )
1/2 ČL muškátového oriešku
1/2 ČL soli
6 ČL pomletých alebo drvených ľanových semienok
1 šálka teplej vody
1/2 šálky trstinového cukru
1/2 šálky oleja ( ja som použila orechový )
1 zrelý rozmačkaný banán
2ČL vanilkového extraktu ( alebo 1 vanilka )
2 šálky jemne nastrúhanej mrkvy
1 šálka jemne nasekaných vlašských orechov
1/3 šálky strúhaného kokosu
  • Rúru predhrejeme na 160 - 170 stupňov, tortovú formu na pečenie ( ja mám myslím 22 cm ) si trošku vymastíme olejom a vysypeme strúhaným kokosom.
  • V miske zmiešame pomletý ľan a vodu, necháme 10 - 15 minút odstáť, čím by mala vzniknúť kaša s konzistenciou vaječného bielku.
  • Vo väčšej mise zmiešame múku, prášok do pečiva, sódu, škoricu a muškátový oriešok, soľ, cukor.
  • V druhej miske zmiešame pomačkaný banán, olej, vanilku a kašu z ľanových semienok.
  • Mokrú zmes vlejeme do suchej a poriadne premiešame, kým nevznikne hustejšie cesto.
  • Prisypeme kokos, mrkvu a orechy, ešte raz premiešame.
  • Cesto nalejeme do pripravenej formy a pečieme cca 50 minút ( mne to trvalo asi toľko, treba vyskúšat :) ).
  • Po upečení necháme na mriežke vychladnúť.

Poleva/ plnka:
1 biely jogurt ( ja som mala Hollandiu ) - 200 ml
1 a 1/2 balenia Lučiny - 370 g
3 PL agáve sirupu
citrónová šťava
  • Vychladnutý korpus prerežeme a naplníme polovicou jogurtovej plnky.
  • Zvyšnou plnkou potrieme vrch a boky koláča, posypeme nasekanými orechami a kokosom.
  • Necháme v chladničke odstáť aspoň do druhého dňa.
Koláč je pekne vláčny a kombinácia s jogurtovou plnkou a orechami je skvelá ( aspoň podľa reakcií rodinky, ja si počkám na raňajky ;) ). 


4 komentárov:

 

About

... jednoducho o všetkom, čo ma baví...

Followers