Mandľovo-kokosové cookies


Opäť pečiem... Teda, pečiem stále, ale v poslednom čase skôr už vyskúšané a overené recepty ( ehm, alebo znova a znova cícerové muffiny, ktoré ma ešte stále neomrzeli, lebo sú skve-lé :) ). Sem- tam mám však chuť vyskúšať aj niečo nové, a keďže mám veľmi rada všetky možné druhy zdravších domácich sušienok a cookies ( ktoré však nechutia o nič horšie ako tie klasické z masla a cukru a často sú oveľa, oveľa lepšie :) ), voľba padla tento krát práve na tieto cookies. Zbožňujem všetko kokosové, takže spojenie mandlí s kokosom je pre mňa dokonalé. V tomto prípade je jeho chuť ešte výraznejšia vďaka použitému kokosovému oleju, takže som v siedmom nebi :). A tá vôňa... Tá sa ťažko opisuje, takže jednoznačne ich treba vyskúšať :)...


Recept ( 15 kusov ):
100 g kokosu
60 g mandlí
60 g slnečnicových semienok
1 domáce bio vajce
15 g kokosového oleja
40 g medu
štipka soli
vanilkový prášok ( alebo semienka z 1/2 vanilkového struku )

  • Mandle a slnečnicu pomelieme ( čím jemnejšie, tým lepšie, ale odporúčam nechať malé chrumkavé kúsky mandlí :) ) a v mise zmiešame spolu s kokosom, vajíčkom, kokosovým olejom, medom, soľou a vanilkou. Zmes necháme 15 minút postáť, aby sa s cestom lepšie pracovalo.
  • Rúru predhrejeme na 150 stupňov a rukami tvarujeme guličky veľkosti vlašského orecha, poriadne postláčame a na plechu s papierom na pečenie z nich vytvoríme asi 0,5 cm hrubé placky ( chce to trpezlivosť, trošku sa rozpadávajú, ale ide to... prípadne ak na to niekto nemá nervy, môže ich nechať tak a mať namiesto cookies kokosové hrudky :) ). 
  • Okraje zarovnáme a pečieme v rozohriatej rúre asi 15 - 20 minút, kým sa nesfarbia do zlata. Po upečení vyberieme z rúry a necháme na plechu vychladnúť ( horúce sú krehké a mohli by sa rozpadnúť ).




























Ak by chcel niekto chrumkavejšie cookies, stačí ich nechať v rúre o minútku dlhšie, ale treba na ne dávať pozor, pretože sa rýchlo spália ( viem to z vlastnej skúsenosti, keď som na prvú várku ´´trošičku´´ pozabudla, takže vyzerali ako kakaové :) ). 

Inšpirácia z http://atastylovestory.com/valentine-jam-coconut-cookies/ .

6 komentárov:

  1. Úžasné:) sušenky miluji na jakýkoliv způsob, ale těm domácím se nic nevyrovná:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. jéééj máš krásny blog :) a tie fotky! palec hore! ja by som tie sušienky zjedla kym by som si vobec spolenula, že ich mám odfotiť! :D také fajne teple este su najlepsie :D skoda premrhat prilezitosť fotenim :D

    OdpovedaťOdstrániť

 

About

... jednoducho o všetkom, čo ma baví...

Followers