Jablkové pyré...




Doma sme mali opäť niekoľko mäkších jabĺk, ktoré by už nikto nejedol, takže mi bolo hneď jasné, čo s nimi. Niečo veľmi jednoduché, ale o to lepšie... Jablkové pyré... 



Recept:
10 jabĺk
1 ČL škorice
štipka mletého muškátového oriešku
10 celých klinčekov
50 ml vody
( Ja nezvyknem pridávať cukor, med alebo nejaké iné sladidlá, ale kto chce, prečo nie... ) 

  • Jablká umyjeme, ošúpeme ( to ale naozaj nie je nutné, hlavne ak sú jablká domáce - a trošku si aj uľahčíme prácu ;-) ) vykrojíme jadierka a nakrájame na menšie kúsky.
  • Do hrnca nasypeme nakrájané jablká, podlejeme trochou vody, pridáme škoricu, muškátový oriešok a klinčeky ( prípadne dosladíme ). Zakryjeme pokrievkou a na miernom plameni dusíme, kým jablká nezmäknú, občas premiešame.
  • Vyberieme klinčeky ( loviť ich v plnom hrnci je jednoznačne moja najobľúbenejšia činnosť ) a jablká rozmixujeme na kašu.
  • Prelejeme do uzatvárateľného pohára, necháme vychladnúť a skladujeme v chladničke ( maximálne týždeň, dlhšie by som to už asi neriskovala ).
Nazývať postup ako rozvariť jablká so škoricou receptom je dosť zvláštne, ale tak snáď tým nikoho nepohorším ;-).



Často sa jablkové pyré vyskytuje ako jedna z ingrediencií v receptoch na rôzne koláče, cookies a sladké chlebíčky. Väčšinou ho robím práve so zámerom použiť ho na jeden z nich, no len málokedy sa mi to aj naozaj podarí. Je totiž také chutné, voňavé a lákavé, že skôr ako stihnem niečo upiecť, zjem ho len tak s jogurtom alebo tvarohom na desiatu... :-)


... so škoricovou granolou, tvarohom a jablkom...





3 komentárov:

  1. to robime aj doma! mnam!

    Inak pozyvam na giveaway o GUCCI RUSH 75ml, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/10/najlepsia-giveaway-ever.html

    OdpovedaťOdstrániť
  2. asi by mě nenapadlo si ho udělat doma, já jsem si nedáno koupila v dmku jablečné pyré s rakytníkem a je vynikající :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak s rakytníkom musí byť skvelé... :-) Ja som ho práve u nás v DM ale nikde nevidela a všetky tie detské výživy v obchodoch sú plné všeličoho... A toto je naozaj jednoduché a to že je domáce, je iba bonus :-) ...

      Odstrániť

 

About

... jednoducho o všetkom, čo ma baví...

Followers